De samenwerking met Alfred bestond uit twee delen. Ten eerste het begeleiden van de nieuwe commercieel directeur die intern was doorgegroeid vanuit zijn rol als accountmanager. Ten tweede was er een grote behoefte om de verkooporganisatie tegen het licht aan te houden op het gebied van focus en professionaliteit. Op advies van Alfred is er een tweesporenbeleid ingezet (coaching en Resultancy Action Learning), waarbij hij op beide gebieden parallel aan de slag is gegaan. Door zijn persoonlijke, resultaatgerichte, gedreven en confronterende wijze van opereren heeft hij, in zeer korte tijd, beide trajecten succesvol afgerond.
De kersverse commercieel directeur heeft een aantal instrumenten aangereikt gekregen die noodzakelijk zijn voor zijn rol, er is afgerekend met een aantal zelfbeelden en er is structuur aangebracht in zijn tijd, energie en werkzaamheden. Dit had onmiddellijk een positief effect op de verkopers in zijn team vanuit de voorbeeldfunctie. Vervolgens zijn Alfred en de commercieel directeur gezamenlijk aan de slag gegaan om van de individuele verkopers structuur en voorspelbaar zakelijk gedrag te eisen. Ook is een ieder de spiegel voorgehouden en de vraag gesteld "Doe je mee? Of niet?".
De kwaliteit van de Alfred's dienstverlening komt tot uiting in zijn grondige voorbereiding, het punctueel nakomen van zijn eigen afspraken en het op een plezierige wijze afdwingen dat ook de opdrachtgever zijn afspraken nakomt.
Uiterweg 225
1431AG Aalsmeer
T. +31 (0) 6 20727725
Stuur ons een E-mail